Lackar ur totalt på Siba

Satan hörni. Vilken dålig eftermiddag det var igår, enda fram tills jag somnade. Jag kunde verkligen inte slappna av eller släppa någon stress utan allt var bara negativt. Faktum är att jag ska snart skriva psykologiprov vilket bara är ännu jobbigare. Vill bara bli av med skolan nu för det är så himla svårt för mig just nu, speciellt eftersom en av mina lärare som jag ska ha prov med om två veckor aldrig är på plats i skolan utan alltid sjuk… Hmm..

Well, ni ska bara veta vad som hände igår då. Jag åkte till Siba för att mamma hade tipsat mig om att det var utförsäljning där eftersom de skulle stänga ner den butiken. ”Du kanske hittar en dammsugare till lägenheten”, sa hon så jag åkte dit. Hittade ingen väl där men mamma sa att jag skulle kolla efter något annat som kan vara vettigt så jag hittade faktiskt en Nespresso-maskin som först var på 70% så jag tänkte att det var perfekt. Jag kollade för säkerhets skull med en av medarbetarna men han sa att det var 50%, så då fick jag tänka om men bestämde mig ändå för att köpa den, trots att den var dyr.

Kön var en timme lång. Jag skojar inte med er kära vänner, det var verkligen utförsäljning så genom hela den där kön fick jag utstå EXTREMT konstiga människor, jag fattar faktiskt inte hur så många ufon kunde vara samlade på samma plats?! Det var massa turister som sprang runt som yra höns för att fynda av det lilla som fanns kvar (det var verkligen länsat!!), en man som hostade mig konstant i nacken och vars fru tryckte mig i ryggen som att kön skulle gå fortare då. Tänk dessa plus hur många andra konstiga typer som helst som man bara stör sig på i en timmes kö.

Till slut når jag i alla fall ÄNTLIGEN fram och ska betala. Frågar kort om garantin och hon säger att den ska hålla ett år men att det inte är något öppet köp. Sen säger hon helt fel summa, en mycket högre än den jag fick sagd till mig av hennes kollega.
”Ursäkta mig”, sa jag ”men det är ju inte 50%”.
”Nej, på kaffemaskinerna är det bara 30%”, svarar hon överdrivet irriterat.
”Fast din kollega borta på TV-avdelningen scannade maskinen och sa att det är 50%”, säger jag och står på mig så länge som jag stått i kö och den irritation jag redan genomlidit.
”Fast det är 70% på kaffet och 30% på maskinerna”
Sen plockar hon upp sin walkie talkie eller vad det nu är och försöker höra med avdelningen om de ”pratat med någon kund om en espresso-maskin”. Man märker att hon inte får ett ordentligt svar och att hon lämnas ganska svarslös men lägger ändå på och säger:
”Nej, det är 30%”
”Då får det vara.”, säger jag och lämnar maskinen hos henne och går.

Fy fan vad arg jag blir när jag stått i kö i evigheter och hennes kollega säger att det är 50% och dessutom scannat produkten i sin dator och sagt det ”korrekta” priset. Den där timmen kunde jag lagt på att plugga, inte svettas i en skev, jobbig kö. Jag var så arg att jag kokade när jag gick ut därifrån. Att hon dessutom var otrevlig gjorde liksom det hela ännu mer irriterande. Serviceminded? Not at all.

Kände att jag behövde skriva av mig lite. Siba, I’m NOT coming for you again. Fy!

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *